Rośnie sprzedaż gier i akcesoriów dla Xboksa 360
18 sierpnia 2006, 10:51Microsoft potwierdził, że do końca bieżącego roku ma zamiar sprzedać 10 milionów konsoli Xbox 360, a do czerwca 2007 do rąk klientów ma trafić 13-15 milionów tego typu urządzeń. Firma poinformowała jednocześnie, że rośnie sprzedaż gier i akcesoriów dla jej najnowszej konsoli.

Konsole pod specjalnym nadzorem
5 kwietnia 2012, 04:49Amerykański Departament Bezpieczeństwa Wewnętrznego (DHS) oraz Marynarka Wojenna rozpoczęły badania nad technologiami, które pozwolą im na zbieranie informacji z konsoli do gier.

Człowieku, nie irytuj się!
20 sierpnia 2007, 07:17Większość komputerowych gier wideo działa na ludzi pobudzająco. Powstała jednak wersja jednej z najstarszych gier, Tetrisa, która zamiast zwiększać poziom adrenaliny, ma koić zszarpane nerwy.

Kahawai ułatwi gry online
26 maja 2015, 10:39Miłośnicy gier on-line wiedzą, że jednym z poważniejszych utrudnień, z jakimi muszą się mierzyć, są wymagania co do przepustowości łączy internetowych. Wydaje się jednak, że problem ten został właśnie rozwiązany przez specjalistów z Duke University i Microsoft Research

Granie na Wii jak solidny trening
19 listopada 2009, 09:20Chyba każdy, kto miał okazję zagrać w dowolną grę sportową na nowoczesnej konsoli, przekonał się, jak bardzo męcząca może być ta rozrywka. Jak jednak wiadomo, naukowcy lubią wszystko dokładnie pomierzyć i policzyć, w związku z czym postanowili ustalić, jak wiele energii zużywają użytkownicy korzystający z gier sportowych obsługiwanych za pomocą kontrolerów symulujących ekwipunek zawodników.

W opuszczonym zamku archeolodzy znaleźli szachowego skoczka i żetony do gier sprzed 1000 lat
6 czerwca 2024, 09:00W ruinach zamku Burgstein w okręgu Reutlingen na południu Niemiec znaleziono pozostałości po żetonach do gier, które stanowiły rozrywkę możnych sprzed niemal 1000 lat. Najbardziej interesującym z żetonów jest bardzo starannie wykonany szachowy skoczek o wysokości 4 centymetrów. W Europie Środkowej bardzo rzadko znajduje się bierki szachowe pochodzące sprzed XIII wieku
Nasi górą
24 października 2006, 11:21Polski zespół Team Pentagram zdobył Mistrzostwo Świata podczas finałów World Cyber Games odbywających się we włoskim mieście Monza.

Wkrótce Steam dla Linuksa
5 czerwca 2012, 12:16Jeszcze w bieżącym roku do rąk użytkowników trafi Steam dla Linuksa. Nad programem, o którego ewentualnym powstaniu plotkuje się od lat, sprawuje pieczę sam szef Valve, Gabe Newell.

Gra, która podgrzewa atmosferę
25 września 2007, 12:48Naukowcy z Uniwersytetu Południowej Danii pracują nad ruchowymi grami elektronicznymi, które mogą same zmieniać różne swoje parametry, np. tempo, by podtrzymywać uwagę gracza. Naukowcy z Uniwersytetu Południowej Danii pracują nad ruchowymi grami elektronicznymi, które mogą same zmieniać różne swoje parametry, np. tempo, by podtrzymywać uwagę gracza.

Zamiłowanie do gier wideo zwiększa ryzyko alzheimera?
27 maja 2015, 10:46Nowe studium pokazuje, że choć osoby grające w gry wideo mogą się pochwalić lepszą uwagą wzrokową, to z większym prawdopodobieństwem wykorzystują metody nawigacji bazujące na mózgowym układzie nagrody (jądro ogoniaste) niż układzie pamięci przestrzennej (hipokamp).